Czym jest Novama Care?
Novama Care to kompleksowy system zapewniający teleopiekę i telemonitoring podstawowych parametrów życiowych użytkownika w czasie rzeczywistym, a także z wykorzystaniem dodatkowych specjalistycznych urządzeń medycznych. Poszczególne parametry są przesyłane poprzez sieć GSM na serwer, na którym system na bieżąco analizuje wszystkie parametry i wyniki pomiarów użytkownika. Dzięki stałemu nadzorowi, Operator Centrum Teleopieki jest w stanie szybko wykryć wszelkie nieprawidłowości i podjąć działanie mające na celu kontakt z użytkownikiem i weryfikację jego stanu zdrowia, a w razie konieczności wezwanie odpowiednich służb.
Ponadto użytkownik w sytuacji zagrożenia, może sam wezwać pomoc naciskając przycisk alarmowy łącząc się z personelem medycznym Centrum Teleopieki.
Niezależnie od działań podjętych przez Centrum Teleopieki, powiadomienie o naciśnięciu przycisku alarmowego wysyłane jest do wskazanych Opiekunów (Opiekun to osoba fizyczna z rodziny, sąsiad, znajomy lub np. do wyznaczonego pracownika z Ośrodka Pomocy Społecznej), którzy również mogą podjąć próbę udzielenia pomocy użytkownikowi.
Dzięki wodoszczelności w klasie IP67, produkt może być stosowany w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych.
Novama Care to przede wszystkim:
- Wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia
- Monitorowanie parametrów życiowych użytkownika przez Centrum Teleopieki
- Możliwość stałego nadzoru użytkownika przez bliskie osoby
System składa się z kilku elementów:
- Opaska bezpieczeństwa Novama Care
- Aplikacja mobilna Novama Care
- Centrum Teleopieki
Opaska bezpieczeństwa Novama Care
W ramach realizacji usług z zakresu Teleopieki HRP Care korzysta z najnowocześniejszego rozwiązania na rynku jakim jest system Novama Care, pozwalający na skuteczny monitoring i wzywanie pomocy przez Seniorów i osoby niesamodzielne w dowolnym miejscu i czasie.
Opieka rozpoczyna się już w chwili założenia teleopaski przez użytkownika. Poza zaawansowanymi sensorami pomiarowymi, teleopaska Novama Care to:
- Funkcja zegarka z przejrzystym wyświetlaczem
- Subtelny, elegancki kształt obudowy, który zapobiega zahaczaniu się opaski o ubranie i jednocześnie pasuje do każdego stroju
- Wygodny, widoczny przycisk alarmowy, przyjazny dla osób niewidomych i słabowidzących
- Wytrzymała hipoalergiczna opaska silikonowa
- Magnetyczny kabel ładujący, ułatwiający podpięcie ładowania, nawet osobom z ograniczeniami ruchu
Dostępne funkcjonalności teleopaski:
- Bezpośrednie połączenie z numerem Centrum Teleopieki
- Sygnał dźwiękowy i wibracje przy połączeniach
- Pomiar aktywności fizycznej
- Pomiar temperatury ciała
- Powiadomienia (np.: o lekach, wizytach u lekarza)
- Klasa szczelności IP 67 – odporność na pyły oraz polewanie wodą
- Wysyłanie wiadomości głosowych
- Wykrywanie upadków
- Monitorowanie bieżącej lokalizacji
- Pomiar zmian ciśnienia krwi
- Pomiar pulsu
- Pomiar saturacji
- Wykrywanie ryzyka migotania przedsionków
- Możliwość podłączenia do systemu urządzeń peryferyjnych
Aplikacja mobilna Novama Care
- Aplikacja mobilna stanowi drugi element systemu Novama Care. Pozwala ona na równoległe monitorowanie użytkownika wraz z Centrum Teleopieki. Dostęp do aplikacji jest możliwy zarówno w wersji mobilnej, jak i webowej na komputerze.
Użytkownikiem aplikacji dla opiekuna mogą być:
- Opiekuni wskazani przez użytkownika- członek rodziny, sąsiad, przyjaciel
- Ośrodki Pomocy Społecznej
- Jednostki medyczne (POZ, szpitale)
- Firmy świadczące usługi opiekuńcze
Centrum Teleopieki 24/7
Centrum Teleopieki jest miejscem monitorowania i nadzoru nad użytkownikami w systemie 24/7/365. Pomiary prowadzone są w czasie rzeczywistym i są regularnie przekazywane z opaski bezpieczeństwa do Centrum Teleopieki. Na podstawie odczytów, pracownicy Centrum Teleopieki mogą dokonać interwencji, gdy tylko dojdzie do niepokojących odczytów z opaski. W sytuacji braku kontaktu z użytkownikiem podejmą kontakt ze wskazanym Opiekunem lub wezwą pomoc, gdy zajdzie taka potrzeba.
Niestety czasem zdarza się, że z różnych przyczyn operator numeru alarmowego odmówi przyjazdu karetki lub użytkownik nie zdąży poinformować o zdarzeniu – wtedy pracownicy Centrum Teleopieki ułatwią uzyskanie odpowiedniej pomocy.
W ramach Centrum Teleopieki, funkcjonuje także całodobowy serwis techniczny, który pomaga użytkownikom w sprawach związanych z użytkowaniem opaski.