Zamów rozmowę

Teleopieka

Czym jest Novama Care? 

Novama Care to kompleksowy system zapewniający teleopiekę i telemonitoring podstawowych parametrów życiowych użytkownika w czasie rzeczywistym, a także z wykorzystaniem dodatkowych specjalistycznych urządzeń medycznych. Poszczególne parametry są przesyłane poprzez sieć GSM na serwer, na którym system na bieżąco analizuje wszystkie parametry i wyniki pomiarów użytkownika. Dzięki stałemu nadzorowi, Operator Centrum Teleopieki jest w stanie szybko wykryć wszelkie nieprawidłowości i podjąć działanie mające na celu kontakt z użytkownikiem i weryfikację jego stanu zdrowia, a w razie konieczności wezwanie odpowiednich służb.  

Ponadto użytkownik w sytuacji zagrożenia, może sam wezwać pomoc naciskając przycisk alarmowy łącząc się z personelem medycznym Centrum Teleopieki. 

Niezależnie od działań podjętych przez Centrum Teleopieki, powiadomienie o naciśnięciu przycisku alarmowego wysyłane jest do  wskazanych Opiekunów (Opiekun to osoba fizyczna z rodziny, sąsiad, znajomy lub np. do wyznaczonego pracownika z Ośrodka Pomocy Społecznej), którzy również mogą podjąć próbę udzielenia pomocy użytkownikowi.  

Dzięki wodoszczelności w klasie IP67, produkt może być stosowany w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. 

Novama Care to przede wszystkim:  

  • Wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia 
  • Monitorowanie parametrów życiowych użytkownika przez Centrum Teleopieki 
  • Możliwość stałego nadzoru użytkownika przez bliskie osoby 

System składa się z kilku elementów: 

  • Opaska bezpieczeństwa Novama Care
  • Aplikacja mobilna Novama Care
  • Centrum Teleopieki

Opaska bezpieczeństwa Novama Care

W ramach realizacji usług z zakresu Teleopieki HRP Care korzysta z najnowocześniejszego rozwiązania na rynku jakim jest system Novama Care, pozwalający na skuteczny monitoring i wzywanie pomocy przez Seniorów i osoby niesamodzielne w dowolnym miejscu i czasie. 

Opieka rozpoczyna się już w chwili założenia teleopaski przez użytkownika. Poza zaawansowanymi sensorami pomiarowymi, teleopaska Novama Care to:

  • Funkcja zegarka z przejrzystym wyświetlaczem  
  • Subtelny, elegancki kształt obudowy, który zapobiega zahaczaniu się opaski o ubranie i jednocześnie pasuje do każdego stroju  
  • Wygodny, widoczny przycisk alarmowy, przyjazny dla osób niewidomych i słabowidzących  
  • Wytrzymała hipoalergiczna opaska silikonowa  
  • Magnetyczny kabel ładujący, ułatwiający podpięcie ładowania, nawet osobom z ograniczeniami ruchu  

Dostępne funkcjonalności teleopaski: 

  • Bezpośrednie połączenie z numerem Centrum Teleopieki
  • Sygnał dźwiękowy i wibracje przy połączeniach
  • Pomiar aktywności fizycznej 
  • Pomiar temperatury ciała 
  • Powiadomienia (np.: o lekach, wizytach u lekarza) 
  • Klasa szczelności IP 67 – odporność na pyły oraz polewanie wodą 
  • Wysyłanie wiadomości głosowych 
  • Wykrywanie upadków 
  • Monitorowanie bieżącej lokalizacji 
  • Pomiar zmian ciśnienia krwi 
  • Pomiar pulsu 
  • Pomiar saturacji 
  • Wykrywanie ryzyka migotania przedsionków
  • Możliwość podłączenia do systemu urządzeń peryferyjnych

Aplikacja mobilna Novama Care

  • Aplikacja mobilna stanowi drugi element systemu Novama Care. Pozwala ona na równoległe monitorowanie użytkownika wraz z Centrum Teleopieki. Dostęp do aplikacji jest możliwy zarówno w wersji mobilnej, jak i webowej na komputerze. 

Użytkownikiem aplikacji dla opiekuna mogą być: 

  • Opiekuni wskazani przez użytkownika- członek rodziny, sąsiad, przyjaciel 
  • Ośrodki Pomocy Społecznej 
  • Jednostki medyczne (POZ, szpitale) 
  • Firmy świadczące usługi opiekuńcze

Centrum Teleopieki 24/7  

Centrum Teleopieki jest miejscem monitorowania i nadzoru nad użytkownikami w systemie 24/7/365. Pomiary prowadzone są w czasie rzeczywistym i są regularnie przekazywane z opaski bezpieczeństwa do Centrum Teleopieki. Na podstawie odczytów, pracownicy Centrum Teleopieki mogą dokonać interwencji, gdy tylko dojdzie do niepokojących odczytów z opaski. W sytuacji braku kontaktu z użytkownikiem podejmą kontakt ze wskazanym Opiekunem lub wezwą pomoc, gdy zajdzie taka potrzeba. 

Niestety czasem zdarza się, że z różnych przyczyn operator numeru alarmowego odmówi przyjazdu karetki lub użytkownik nie zdąży poinformować o zdarzeniu – wtedy pracownicy Centrum Teleopieki ułatwią uzyskanie odpowiedniej pomocy.  

W ramach Centrum Teleopieki, funkcjonuje także całodobowy serwis techniczny, który pomaga użytkownikom w sprawach związanych z użytkowaniem opaski.

Skip to content