Zamów rozmowę

Teleopieka

Dlaczego e-opieka?

Wybuch pandemii COVID-19 w 2020 roku znacząco przyśpieszył rozwój technologii z zakresu usług telemedycyny. Potrzeby na usługi opiekuńcze z wykorzystaniem nowych technologii były już znacznie wcześniej i wynikały ze zmian w sytuacji demograficznej naszego społeczeństwa.

Jak wskazują statystyki, osoby powyżej 65 roku życia będą stanowić nawet 32% społeczeństwa do 2050 roku. Ta grupa wiekowa staje się coraz bardziej znacząca wśród mieszkańców poszczególnych społeczności, a co za tym idzie, konieczne jest zwiększanie liczby usług opiekuńczych i monitorujących, gdyż przy obecnych brakach personelu nie będzie możliwe zapewnienie wszystkim potrzebującym należytej opieki.

Jak wskazują badania, osoby starsze są szczególnie narażone na negatywne konsekwencje izolacji społecznej, która ze względu m.in. na pandemię czy wykluczenie cyfrowe Seniorów, nasila się w ostatnich latach. Wdrażanie usług e-opieki stanowi powszechny trend w krajach zachodniej Europy, które już obecnie mierzą się z narastającym zjawiskiem starzenia się społeczeństwa, czego przykładem są Niemcy czy kraje skandynawskie.

Czym jest Novama Care?

Novama by HRP to system zapewniający teleopiekę i telemonitoring podstawowych parametrów życiowych użytkownika w czasie rzeczywistym. Poszczególne parametry są przesyłane poprzez sieć GSM na serwer, na którym zainstalowana jest aplikacja służąca bezpośrednio do monitorowania i analizy tych parametrów. Dzięki stałemu nadzorowi Operator Telecentrum jest w stanie szybko wykryć wszelkie nieprawidłowości i podjąć działanie mające na celu kontakt z użytkownikiem i weryfikację jego stanu zdrowia, a w razie konieczności wezwanie odpowiednich służb. 

Powiadomienie o naciśnięciu przycisku alarmowego wysyłane jest do Telecentrum i do wskazanego Opiekuna (osoba fizyczna lub np. opiekun z Ośrodka Opieki Społecznej), którzy to również mogą podjąć próbę udzielenia pomocy użytkownikowi. 

Dzięki wodoszczelności w klasie IP67 produkt może być stosowany w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych.

Novama by HRP to: 

  • Monitorowanie parametrów życiowych użytkownika przez Telecentrum 
  • Wezwanie pomocy w sytuacji zagrożenia 
  • Możliwość stałego nadzoru użytkownika przez członków rodziny

System składa się z kilku elementów: 

  • Opaska bezpieczeństwa Novama Care
  • Aplikacja mobilna Novama Care
  • Centrum Teleopieki

Opaska bezpieczeństwa Novama Care

W ramach realizacji usług z zakresu Teleopieki HRP Care korzysta z najnowocześniejszego rozwiązania na rynku jakim jest system Novama Care, pozwalający na skuteczny monitoring i wzywanie pomocy przez Seniorów i osoby niesamodzielne w dowolnym miejscu i czasie. 

Opieka rozpoczyna się już w chwili założenia teleopaski przez użytkownika. Poza zaawansowanymi sensorami pomiarowymi, teleopaska Novama by HRP to:

  • Funkcja zegarka z przejrzystym wyświetlaczem 
  • Subtelny, elegancki kształt obudowy, który zapobiega zahaczaniu się opaski o ubranie i jednocześnie pasuje do każdego stroju 
  • Wygodny przycisk alarmowy, przyjazny dla osób niewidomych i słabowidzących 
  • Wytrzymała hipoalergiczna opaska silikonowa 
  • Magnetyczny kabel ładujący, ułatwiający podpięcie ładowania, nawet osobom z ograniczeniami ruchu

Dostępne funkcjonalności teleopaski: 

  • Bezpośrednie połączenie z numerem Centrum Teleopieki
  • Sygnał dźwiękowy i wibracje przy połączeniach
  • Pomiar aktywności fizycznej 
  • Pomiar temperatury ciała 
  • Powiadomienia (np.: o lekach, wizytach u lekarza) 
  • Klasa szczelności IP 67 – odporność na pyły oraz polewanie wodą 
  • Wysyłanie wiadomości głosowych 
  • Wykrywanie upadków 
  • Monitorowanie bieżącej lokalizacji 
  • Pomiar zmian ciśnienia krwi 
  • Pomiar pulsu 
  • Pomiar saturacji 
  • Wykrywanie ryzyka migotania przedsionków
  • Możliwość podłączenia do systemu urządzeń peryferyjnych

Aplikacja mobilna Novama Care

Aplikacja mobilna stanowi drugi element systemu Novama Care. Pozwala ona na równoległe monitorowanie użytkownika wraz z Centrum Teleopieki. Dostęp do aplikacji jest możliwy zarówno w wersji mobilnej, jak i webowej na komputerze. 

Użytkownikiem aplikacji dla opiekuna mogą być: 

  • Opiekuni wskazani przez użytkownika- członek rodziny, sąsiad, przyjaciel 
  • Ośrodki Pomocy Społecznej 
  • Jednostki medyczne (POZ, szpitale) 
  • Firmy świadczące usługi opiekuńcze

Centrum Teleopieki

Telecentrum jest miejscem monitorowania i nadzoru nad użytkownikami w systemie 24/7/365. Pomiary prowadzone są w czasie rzeczywistym i są nieustannie przekazywane z opaski bezpieczeństwa do Centrum Teleopieki. Na podstawie odczytów, pracownicy Telecentrum mogą dokonać interwencji, gdy tylko dojdzie do niepokojących odczytów z opaski. W sytuacji braku kontaktu z użytkownikiem podejmą kontakt ze wskazanym Opiekunem lub wezwą pomoc, gdy zajdzie taka potrzeba.

W celu zapewnienia najwyższej jakości usług system Novama Care jest nadzorowany we współpracy z Falck Medycyna Sp. z o.o.