Polityka prywatności

I. Ogólne informacje

  1. Niniejsza Polityka Prywatności to zbiór zasad, których celem jest poinformowanie o wszystkich aspektach procesu, dotyczącego pozyskiwania, przetwarzania oraz zabezpieczania Pani/Pana danych osobowych. Polityka jest adresowana do wszystkich użytkowników (dalej: „Użytkownicy”) Strony Internetowej Administratora – HRP Care Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi (ul. Jana Kilińskiego 185, 90-348 Łódź), NIP: 9471982088, REGON: 101579430.

W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem email: rodo@hrp.com.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. (dalej: „Administrator”).

  1. Niniejsza Polityka może być zmieniana i aktualizowana, w sytuacji zmian w praktykach związanych z przetwarzaniem danych osobowych (uwzględniając aktualne orzecznictwo i wytyczne PUODO) lub zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego. Administrator zachęca Użytkowników Strony do uważnego zapoznania się z niniejszą Polityką i regularnego sprawdzania Strony Administratora, w celu weryfikacji zmian, które Administrator może wprowadzić zgodnie z postanowieniami niniejszej Polityki.
  2. Korzystanie ze Strony Internetowej Administratora oraz Usług Elektronicznych wiąże się z koniecznością zapoznania się przez Użytkownika z treścią niniejszej Polityki Prywatności oraz jej akceptacją.
  3. Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem koniecznym do korzystania ze Strony Internetowej.

 

II. Definicje

  1. Administrator oznacza jednostkę, która decyduje, jak i w jakich celach Przetwarzane są Dane Osobowe. Administrator jest odpowiedzialny za zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, dotyczącym ochrony danych.
  2. Dane Osobowe oznacza wszelkie informacje o jakiejkolwiek zidentyfikowanej osobie fizycznej lub osobie fizycznej, która jest możliwa do zidentyfikowania. Przykłady Danych Osobowych, które Administrator może przetwarzać zostały wymienione w punkcie III poniżej.
  3. Przetwarzać, Przetwarzanie lub Przetworzone oznacza wszelkie działania związane z Danymi Osobowymi, dokonane w sposób zautomatyzowany lub nie, takie jak: pozyskiwanie, nagrywanie, organizowanie, strukturyzowanie, przechowywanie, adaptowanie lub zmienianie, odzyskiwanie, konsultowanie, używanie, udostępnianie poprzez transmisję, rozpowszechnianie lub udostępnianie w jakikolwiek inny sposób, porządkowanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
  4. Podmiot przetwarzający oznacza jakąkolwiek osobę lub jednostkę, która Przetwarza Dane Osobowe w imieniu Administratora (inną niż pracownik Administratora).
  5. Strona internetowa – https://hrpcare.com.pl .
  6. Fanpage Administratora na portalach społecznościowych:
    Facebook pod linkiem https://www.facebook.com/HRPCare
  7. Usługi Elektroniczne – usługi świadczone za pośrednictwem Strony Internetowej.

III. Przetwarzanie Danych Osobowych Użytkowników

  1. Administrator może pozyskiwać Dane Osobowe Użytkowników w szczególności, w następujących przypadkach:
    a) podania Danych Osobowych przez Użytkowników (np. kontakt e-mailowy, telefoniczny, przez formularz kontaktowy lub w jakikolwiek inny sposób) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora – udzielenie odpowiedzi na wiadomość, zapytanie) w związku z koniecznością załatwienia zgłoszonej sprawy czy obsługi zapytania;
    b) pozyskania Danych Osobowych Użytkowników w wyniku rejestracji na Stronie internetowej Administratora, np. założenia Konta i zapewnienie możliwości z niego korzystania, obsługa żądań i reklamacji, w celu zawarcia oraz realizacji umowy, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (wykonanie umowy/akceptacja Regulaminu UŚUDE), w tym np. obsługi procesu składanych reklamacji, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
    c) dochodzenia roszczeń i podjęcia działań w związku z procesem windykacji należności, prowadzenie postępowań sądowych oraz m.in. za pośrednictwem plików cookie, umożliwienia korzystania ze Strony internetowej, zapobiegania oszustwom przy korzystaniu ze Strony internetowej w szczególności obsługi, utrzymania, ulepszania i udostępniania wszystkich jej funkcji, a także tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Administratora, obejmuje to w szczególności: raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju Strony internetowej i Usług Elektronicznych, prace rozwojowe, badanie opinii, tworzenie modeli statystycznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes – obrona praw Administratora i dochodzenie roszczeń);
    d) pozyskania Danych Osobowych Użytkowników opublikowanych w mediach społecznościowych (Facebook) (np. pozyskanie informacji z profilu prywatnego Użytkowników w mediach społecznościowych, w zakresie, w jakim informacje te są widoczne jako publiczne) na podstawie 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora – promocji własnej działalności i usług, prowadzenie profilu społecznościowego (Fanpage), budowanie i umacnianie relacji z klientami, prowadzenie analiz i statystyk dot. popularności i funkcjonowania profilu, a także ustalenia, dochodzenia oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami, dotyczącymi korzystania z profilu, odpowiedzi na kontakt);
    e) pozyskania lub poproszenia Użytkowników o podanie Danych Osobowych Użytkowników, podczas wizyt Użytkowników na stronach Administratora lub używania jakichkolwiek funkcji lub zasobów dostępnych na lub poprzez Stronę (pliki cookie). Kiedy Użytkownicy odwiedzają Stronę, urządzenia i przeglądarki Użytkowników mogą automatycznie udostępniać pewne informacje (takie jak typ urządzenia, system operacyjny, typ przeglądarki, ustawienia przeglądarki, adres IP, ustawienia językowe, daty i pory łączenia się ze Stroną i inne informacje techniczne odnośnie komunikacji), niektóre z nich mogą stanowić Dane Osobowe. Podczas wizyty na Stronie internetowej żadne Dane Osobowe Użytkowników nie będą przechowywane przez Administratora, bez odpowiedniej podstawy prawnej. W zakresie plików cookie, Administrator – poza niezbędnymi plikami, każdorazowo uzyska zgodę Użytkownika na instalację plików cookie. Udzielenie w/w zgody jest fakultatywne i nie wpływa na możliwość korzystania ze Strony internetowej. W niektórych przypadkach bez udzielenia odpowiedniej zgody możliwość korzystania ze strony internetowej może być w pewnym stopniu ograniczona. Przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a (zgoda – w zakresie pozostały, poza niezbędnymi plików cookie) i 173 PT (przepis prawa – w zakresie niezbędnych plików cookie).
  2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, nie jest obowiązkiem ustawowym. W określonych przypadkach bez podania danych osobowych nie jest możliwe jednak korzystanie ze Strony internetowej i Usług Elektronicznych. Kategorie Danych Osobowych Użytkowników Przetwarzane przez Administratora w szczególności mogą zawierać:
    a) Dane personalneimię (imiona), nazwisko (nazwiska);
    b) Dane kontaktowe – dane firmowe, adres e-mail, numer telefonu;
    c) Treści komunikatów – wszystkie komunikaty (zapytania, wypowiedzi, poglądy i opinie), przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego lub które zostały opublikowane na stronie Administratora lub jego Fanpage’ach przez Użytkownika;
    d) Numer IP, pliki cookie i informacje o sposobie korzystania ze Strony Internetowej Administratora – podczas korzystania ze Strony Internetowej;
    e) Wizerunek – w przypadku publikacji opinii, pozostawienia komentarza, kliknięcia przycisku „Lubię to” na portalu społecznościowym Administratora (Fanpage’u) (o ile na prywatnym koncie tego portalu Użytkownik ma udostępniony swój wizerunek).
  3. Administrator wykorzystuje profile typu Fanpage na portalach społecznościowych. Publiczne dane udostępniane przez Użytkowników mediów społecznościowych mogą być wykorzystywane w celu:
    a) udzielania odpowiedzi na prywatne wiadomości, które są do nas kierowane;
    b) prowadzenia dyskusji w ramach komentarzy pod poszczególnymi postami;
    c) udostępniania postów Administratora osobom obserwującym Fanpage Administratora;
    d) marketingowym, polegającym na informowaniu o usługach Administratora oraz o samym Administratorze za pomocą postów, które Administrator umieszcza na swoim Fanpage’u, w tym postów sponsorowanych, które są wyświetlane szerszemu gronu Użytkowników;
    e) statystycznym, polegającym na prezentowaniu danych o wyświetleniach postów Administratora, ich zasięgach, liczbie interakcji – dane prezentowane nam przez właścicieli portali społecznościowych są danymi statystycznymi, jednak są tworzone na podstawie obserwacji zachowań na Fanpage’u Administratora.
  4. Obecnie na Stronie Administratora wykorzystywane są przekierowania do następujących portali społecznościowych (Fanpage):
  5. Z chwilą polubienia postu Administratora, pozostawienia komentarza, wysłania wiadomości prywatnej, subskrypcji kanału, Administrator wspólnie z Meta Platforms Ireland Limited, Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irlandia, staje się Administratorami Pani/Pana danych osobowych udostępnionych na swoim Fanpage’u, w zakresie przetwarzania danych do celów statystycznych oraz reklamowych.
  6. W związku z powyższym Administrator zachęca do zapoznania się z polityką prywatności Facebook – https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
    Szczegółowe klauzule informacyjne, dotyczące przetwarzania danych osobowych na portalach społecznościowych znajdują się na poszczególnym profilu portalu społecznościowego (Fanpage’u) Administratora.

IV. Udostępnianie Danych Osobowych podmiotom trzecim

  1. Administrator może udostępniać Dane Osobowe Użytkowników:
    a) osobom upoważnionym przez Administratora do przetwarzania danych;
    b) podmiotom, którym powierzono przetwarzanie danych np. dostawcom usług technicznych i podmiotom świadczącym usługi doradcze;
    c) innym Administratorom, jeżeli jest to wymagane przez prawo lub w dobrej wierze, że takie działanie jest konieczne w celu zastosowania się do obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w odpowiedzi na żądanie sądu, organów państwa.
  2. Jeżeli Administrator zaangażuje podmiot trzeci do Przetwarzania Danych Osobowych Użytkowników, zgodnie z zawartą z takim podmiotem umową powierzenia przetwarzania, Podmiot przetwarzający będzie zobowiązany do:
    a) Przetwarzania wyłącznie Danych Osobowych wskazanych w uprzednich, pisemnych poleceniach Administratora;
    b) zastosowania wszelkich środków ochrony poufności i bezpieczeństwa Danych Osobowych i zapewnienia przestrzegania wszystkich innych wymogów prawa powszechnie obowiązującego.
  3. Z uwagi na korzystanie z usług Facebooka, dane mogą być przekazywane przez te podmioty do państw trzecich – Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z udostępnianiem ich wewnętrznie m.in. do Facebooka – Meta Platforms Inc.

    V. Usługi podmiotów trzecich
    1. Strona internetowa może zawierać funkcje lub łącza przekierowujące do witryn i usług dostarczanych przez osoby trzecie, które nie są przez nas zarządzane. Informacje, które podajesz na tych stronach lub usługach, będą podlegać ich własnej polityce prywatności i procedurom przetwarzania danych.
    2. Obecnie strona posiada następujące przekierowania:
    a) Usługa Tłumacza Migam;
    b) https://hrp.com.pl/projekty/ .
    3. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za procedury związane z przetwarzaniem przez niezależnych Administratorów stron internetowych i dostawców usług.
    4. Administrator zachęca do zapoznania się z polityką prywatności i bezpieczeństwa stron trzecich przed przekazaniem im informacji.

VI. Ochrona Danych

  1. Administrator informuje, iż wdrożył odpowiednie techniczne i organizacyjne środki w celu ochrony Danych Osobowych, w szczególności obejmujące zabezpieczenia przeciwko przypadkowemu lub bezprawnemu zniszczeniu, utracie, zmianie, nieuprawnionej publikacji, nieuprawnionemu dostępowi oraz innym bezprawnym i nieautoryzowanym formom Przetwarzania, zgodnie z obowiązującym prawem.
  2. Administrator nie odpowiada za działania lub zaniechania Użytkowników. Użytkownicy są odpowiedzialni za upewnienie się, że wszystkie Dane Osobowe są przesyłane do Administratora w sposób bezpieczny.
  3. Dane osobowe nie będą poddawane automatycznemu profilowaniu, tj. zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji wobec Użytkownika, czyli decyzjom podejmowanym środkami technicznymi bez udziału człowieka, wywołującym skutki prawne względem profilowanej osoby lub w inny istotny sposób wpływają na profilowaną osobę.

VII. Dokładność Danych

  1. Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że:
    a) Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator są dokładne i jeżeli jest to konieczne, aktualizowane;
    b) wszystkie Dane Osobowe Użytkowników, które Przetwarza Administrator, a które są błędne (mając na uwadze cel, w jakim są Przetwarzane) będą usuwane lub poprawiane bez zbędnej zwłoki.
  2. Administrator, w każdej chwili, może zapytać Użytkowników o dokładność Przetwarzanych Danych Osobowych.

VIII. Minimalizacja zakresu Danych

Administrator podejmuje wszelkie adekwatne środki, aby upewnić się, że zakres Danych Osobowych Użytkowników, które Przetwarza jest ograniczony do Danych Osobowych adekwatnie wymaganych w celach wskazanych w niniejszej Polityce.

IX. Międzynarodowy Transfer Danych

  1. Dane osobowe mogą być udostępniane i przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (Europejski Obszar Gospodarczy stanowią: Unia Europejska oraz Islandia, Liechtenstein i Norwegia, łącznie „EOG”). Jeśli dane osobowe są przekazywane poza EOG, Administrator wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Administrator wypełni swoje obowiązki wynikające z rozdziału V RODO, tak by zapewnić prawidłowość tego rodzaju przetwarzania.
  2. Administrator korzysta z usług hostingowych Google oraz narzędzia Google Analytics oraz innych produktów dostarczanych przez Google LLC, której infrastruktura znajduje się w USA.

X. Korzystanie z usług Piksel

  1. Administrator korzystając z usług Piksela trakującego, dostarczanego przez Facebooka staje się współadministratorem danych osobowych z dostawcą usługi tj. Meta Platforms Ireland Limited, Block J, Serpentine Avenue, Dublin 4, Irlandia. Zakres wspólnego przetwarzania danych/współadministrowania obejmuje:
    a) gromadzenie danych osobowych;
    b) ich przekazywanie do Facebooka.
  2. Rodzaje danych osobowych w związku z korzystaniem z produktu Piksel przez Administratora, na Stronie internetowej Administratora objęte współadministrowaniem z Meta Ireland to:
    a) informacje w nagłówkach HTTP, które zawierają informacje o wykorzystywanej przeglądarce lub aplikacji (np. agent Użytkownika, kraj/język lokalizacji);
    b) informacje, dotyczące zdarzeń standardowych/opcjonalnych, np. „wyświetlania Strony” lub „instalacji aplikacji”, dalsze właściwości obiektu oraz przyciski naciskane przez osoby odwiedzające witrynę, w zależności od konfiguracji Narzędzia biznesowego;
    c) identyfikatory internetowe, w tym adresy IP oraz jeżeli podano, identyfikatory powiązane z Meta lub identyfikatory urządzenia (np. identyfikatory reklam w mobilnych systemach operacyjnych) oraz informacje o rezygnacji/ograniczeniu monitorowania reklam.
  3. Administrator zachęca do zapoznania się z zasadami współadministrowania określonymi przez Metę, link do strony: https://www.facebook.com/legal/controller_addendum, Regulaminem korzystania z produktu Piksel, link do strony: https://www.facebook.com/legal/terms/businesstools oraz mechanizmami umożliwiający Użytkownikom dokonanie wyboru, dotyczącego zakresu.

XI. Okres przechowywania Danych Osobowych

  1. Kryteria determinujące długość trwania okresu, w którym Administrator przechowuje Dane Osobowe Użytkowników są następujące: Administrator przechowuje kopie Danych Osobowych Użytkowników w formie pozwalającej na identyfikację, tylko tak długo, jak jest to konieczne dla osiągnięcia celów wskazanych w niniejszej Polityce, chyba, że przepisy prawa powszechnie obowiązującego wymagają dłuższego okresu przechowywania Danych Osobowych. Administrator może przechowywać w szczególności Dane Osobowe Użytkowników przez cały okres konieczny do ustalenia, skorzystania lub obrony roszczeń (przedawnienie roszczeń zgodnie z art. 118 Kodeksu Cywilnego).
  2. Dane osobowe są przechowywane:
    a) przez okres 30 dni od momentu kontaktu (telefon, e-mail ze strony internetowej) dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy, jeżeli na skutek przesłanego zapytania Użytkownik zdecyduje się skorzystać z usług Administratora;
    b) w przypadku skorzystania z usług Administratora przez okres realizacji umowy i okres niezbędny do rozpatrzenia złożonych reklamacji, do momentu rozstrzygnięcia ewentualnych sporów i rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń;
    c) w zakresie wewnętrznych celów administracyjnych Administratora, a także innych celów przetwarzania danych, gdzie podstawą prawną jest uzasadniony interes Administratora, dane osobowe będą przechowywane do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora stanowiących podstawę przetwarzania danych lub wcześniejszego złożenia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, po dokonaniu przez Administratora właściwej analizy interesu Użytkownika i podstaw przetwarzania Administratora;
    d) w przypadku danych przetwarzanych na Fanpage’u Administratora do czasu zgłoszenia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie poprzez kliknięcie „nie lubię”, cofnięcie polubienia wpisu lub usunięcie komentarza do wpisu.

XII. Prawa Użytkowników

  1. Przysługują Pani/Panu w związku z przetwarzaniem danych osobowych następujące prawa:
    a) prawo dostępu do przetwarzanych danych osobowych – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby, której dane dotyczą, przekazuje informację o przetwarzaniu, dotyczącym jej danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia. W ramach prawa dostępu do danych osoba, której dane dotyczą, może również żądać informacji o tym, komu udostępniane są jej dane osobowe oraz czy podlegają one profilowaniu i zautomatyzowanemu procesowi podejmowania decyzji. Osoba, której dane dotyczą ma także prawo uzyskania kopii jej danych;
    b) prawo do sprostowania danych – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby, której dane dotyczą, usuwa ewentualne niezgodności lub błędy, dotyczące przetwarzanych danych osobowych oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;
    c) prawo do usunięcia danych – na tej podstawie, Administrator na żądanie osoby, której dane dotyczą usuwa dane, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane, cofnięto zgodę na ich przetwarzanie lub wniesiono sprzeciw i nie jest to wymagane dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń Administratora;
    d) prawo do ograniczenia i przenoszenia przetwarzania – na tej podstawie, Administrator na wniosek osoby, której dane dotyczą, zaprzestaje dokonywania operacji na tych danych osobowych, w odpowiadającym prawu zakresie, a także wydaje te dane osobowe w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer;
    e) prawo do wniesienia skargi – korzystając z tego prawa osoba, która uzna, że jej dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem, może wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);
    f) prawo wniesienia sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach, dla których zostały zebrane i są przetwarzane, sprzeciw dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane są przetwarzane ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania, dotyczącego jej danych osobowych w tym zakresie;
    g) prawo wycofania zgody – jeżeli Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie udzielonej zgody, wówczas w każdej chwili osoba, której dane dotyczą, może wycofać tę zgodę. Cofnięcie wyrażonej zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do tego momentu było nielegalne, odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania, jednak spowoduje, że dane osobowe nie będą więcej używane do tych celów od momentu wycofania zgody.
  2. Wniosek, dotyczący realizacji praw opisanych powyżej można złożyć za pomocą poczty tradycyjnej pisząc na adres siedziby Administratora lub za pośrednictwem poczty e-mail Inspektora Ochrony Danych.
  3. Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególność adresata wniosku oraz z którego uprawnienia opisanego powyżej chce skorzystać osoba składająca wniosek. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.

XIII. Pliki cookie (ciasteczka)

  1. Podczas korzystania przez Użytkownika ze Strony internetowej automatycznie zbierane są dane, dotyczące Użytkownika. Do tych danych mogą zaliczać się:
    a) adres IP;
    b) nazwa domeny;
    c) typ przeglądarki;
    d) typ systemu operacyjnego.
  2. Dane te mogą być zbierane przez:
    a) pliki cookie;
    b) system Google Analytics;
    c) usługi Piksel
    oraz mogą być zapisywane w logach serwera.
  1. Cookie to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych przechowywane przez przeglądarkę na dysku twardym komputera Użytkownika czy też na karcie pamięci smartfona Użytkownika. Podczas kolejnych wizyt na stronie internetowej informacje przechowywane w pliku cookie są odsyłane na Stronę internetową. Dzięki temu Strona internetowa może rozpoznać Użytkownika i dostosować treść do jego potrzeb.
  2. W celu ulepszenia Strony internetowej Administratora, Usług Elektronicznych, dostarczania najodpowiedniejszych treści i analizowania, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze Strony internetowej Administratora, Administrator może korzystać z plików cookie.
  3. Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach cookie w celach:
    a) personalizowania Strony internetowej i Usług Elektronicznych – zapamiętywania informacji o Użytkowniku, aby Użytkownik nie musiał ponownie wpisywać tych informacji podczas kolejnych wizyt;
    b) dostarczania dostosowanych do Użytkownika reklam, treści i informacji;
    c) monitorowania zagregowanych wskaźników użytkowania witryny, takie jak łączna liczba odwiedzających i wyświetlanych stron.
  4. Administrator korzysta z następujących rodzajów plików:
    a) cookie sesyjnych, które są plikami tymczasowymi i są przechowywane w urządzeniu osoby odwiedzającej Stronę do czasu jej opuszczenia;
    b) cookie stałych, które są przechowywane w urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej Stronę przez czas określony w parametrach pliku albo do czasu ich ręcznego usunięcia.
  5. Administrator może podzielić pliki cookie na następujące kategorie plików:
    a) cookie niezbędne, które zapewniają należyte funkcjonowanie strony, bezpieczeństwo i podtrzymywaną sesję – są to pliki domyślnie instalowane, bez których Strona internetowa nie może prawidłowo działać;
    b) cookie statystyczne, które umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania ze Strony (checkbox do zaznaczenia);
    c) cookie funkcjonalne, które pozwalają zapamiętać wybory dokonane przez osoby odwiedzające Stronę, np. wybór języka, rozmiar czcionki (checkbox do zaznaczenia);
    d) cookie marketingowe, w celu dopasowania treści i formy reklam (checkbox do zaznaczenia).
  6. Administrator korzysta z analityki i podobnych usług, które zawierają pliki cookie podmiotów trzecich. Podczas korzystania ze Strony internetowej pliki cookie podmiotów trzecich mogą być używane, aby umożliwić korzystanie z funkcjonalności Strony internetowej i zintegrowanych z nią witryn lub w celu analizy skuteczności kampanii reklamowych i zbierania anonimowych informacji o korzystaniu ze Strony internetowej w celach statystycznych.
  7. Niniejsza Polityka Prywatności nie reguluje zasad korzystania z plików cookie podmiotów trzecich. Każdy z podmiotów trzecich określa własne zasady używania plików cookie w swojej polityce prywatności.
  8. Strona korzysta z narzędzia Google Analytics. Użytkownik może zapobiec rejestrowaniu przez Google zgromadzonych przez pliki cookie danych, dotyczących korzystania przez Użytkownika ze Strony, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, instalując wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout .

Administrator zachęca do zapoznania się ze szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Google Analytics, wskazanymi w wyjaśnieniach przygotowanych przez Google: https://support.google.com/analytics/answer/6004245 .

  1. Użytkownik może zmienić także sposób, w jaki pliki cookie są używane przez przeglądarkę Użytkownika, a także może blokować je lub usuwać. Aby to zrobić, należy zmienić ustawienia przeglądarki. Większość przeglądarek oferuje opcje akceptowania lub odrzucania wszystkich plików cookie, akceptowania tylko określonych typów lub informowania Użytkownika za każdym razem, gdy witryna próbuje je zapisać. Użytkownik może także łatwo usunąć pliki cookie, które zostały już zapisane na urządzeniu Użytkownika. Zarządzanie plikami cookie zależy od używanej przeglądarki. Użytkownik może dowiedzieć się, jak to zrobić dla konkretnej przeglądarki, klikając «pomoc» w menu przeglądarki. Znajdują się tam informacje, jak krok po kroku kontrolować i usuwać pliki cookie:
    1. Google Chrome;
    2. Safari (macOS);
    3. Mozilla Firefox;
    4. Microsoft Edge;
    5. Microsoft Internet Explorer;
    6. Opera.
  2. Jednocześnie Administrator informuje, iż brak zgody, usunięcie, zablokowanie lub ograniczenie umieszczania plików cookie może spowodować trudności lub nawet uniemożliwić korzystanie ze Strony internetowej lub Usług Elektronicznych.

XIV.      Warunki świadczenia usług elektronicznych

  1. Strona oferuje następujące usługi elektroniczne:
    a) Formularz Kontaktowy. Administrator świadczy usługę polegającą na udzielaniu odpowiedzi na pytania związane z usługami. Administrator dołoży staranności, aby udzielić odpowiedzi na pytanie w terminie nie dłuższym niż 48 godzin z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót. Udzielanie odpowiedzi na pytania jest bezpłatne;
    b) Sklep internetowy.
    Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Użytkowników na stronie internetowej odbywa się na warunkach określonych w Polityce Prywatności oraz Regulaminie Sklepu Internetowego.
  1. Obowiązki Użytkownika będącego Usługobiorcą:
    a) Zakazane jest dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym;
    b) Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze strony www i oferowanych Usług, w sposób zgodny z przepisami prawa, dobrymi obyczajami, posługując się danymi zgodnymi ze stanem faktycznym oraz w inny sposób nie postępując niezgodnie zapisami niniejszego Regulaminu.
  2. Tryb postępowania reklamacyjnego:
    a) Administrator dochowuje należytej staranności, aby świadczone przez niego Usługi elektroniczne realizowane były zgodnie z niniejszą Polityką, przepisami prawa i odpowiednimi zasadami bezpieczeństwa informacji;
    b) Reklamacje związane ze świadczeniem Usług elektronicznych jak i z działaniem strony www można składać pisemnie na adres Administratora lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Administratora;
    c) Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać informacje przedstawiające okoliczności dotyczące reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości, żądanie Usługobiorcy oraz jego dane kontaktowe;
    d) Usługobiorca pod rygorem utraty swoich roszczeń względem Administratora zobowiązany jest do złożenia reklamacji w terminie 14 dni od daty wystąpienia nieprawidłowości;
    e) Administrator rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia jej otrzymania. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Administrator w tym terminie powiadamia reklamującego o przyczynach opóźnienia, a także przewidywanym, niezbędnym terminie rozpatrzenia reklamacji.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony www Administratora:
    a) Wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze strony internetowej Usługodawcy to dostęp do Internetu, urządzenie umożliwiające z niego korzystanie typu: komputer, laptop lub inne urządzenie przenośne z przeglądarką internetową, dostęp do poczty elektronicznej i skonfigurowane konto poczty e-mail, dowolna właściwie skonfigurowana wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies (Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome);
    b) Korzystanie z Usług w sieci Internet, mimo stosowania przez Usługodawcę zabezpieczeń mających na celu uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do systemu (ataki hackerskie) może wiązać się z ryzykiem niechcianego zainfekowania systemu informatycznego przez złośliwe oprogramowanie. W związku z powyższym Usługobiorca zaleca dodatkowo korzystanie ze zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz stosowanie przez Usługobiorcę odpowiedniej zapory systemowej (firewall).